פסול "נחלקה התיומת" בלולב
בדף לב ע"א דנה הגמרא בכשרות הלולב כאשר "נחלקה התיומת" וכאשר הלולב "נסדק" ו"עשוי כהימנק". ביאור הדברים להלכה
בדף לב ע"א דנה הגמרא בכשרות הלולב כאשר "נחלקה התיומת" וכאשר הלולב "נסדק" ו"עשוי כהימנק". ביאור הדברים להלכה
מתי "החוטט בגדיש" פסול ומתי כשר, ודין הקדמת סכך לדפנות
כיצד מתיישב המנהג בימינו לסכך בנסרים דקים (בלפונים) ו"סכך לנצח", עם גזירת חז"ל שלא לסכך בנסרים ועם פסיקת השו"ע להחמיר אף בנסרים פחותים מד' טפחים?
המסכך ב"סכך לנצח", או במחצלת, האם אין בכך ניגוד לגזירת חבילה ("גזירת אוצר"), המבוארת בדף יב ע"א?
הבונה סוכה בשעה שמעליה גג, אילן או גגון – האם ניתן להכשיר הסוכה ע"י הסרת הדבר הפוסל, או שצריך אח"כ שוב להרים ולהניח הסכך?
סיכום מחלוקת ב"ש וב"ה בסוכה ישנה ופסיקת ההלכה; ומה הדין בסוכה שנותרה מן השנה שעברה? והאם מקום שדר בו כל השנה כשר לסוכה?
"שתי דפנות כהלכתן ושלישית אפילו טפח" – כיצד יש לעשותן לפי הגמ' והשו"ע? והאם זו הלכה מיוחדת בסוכה דווקא ולא בשבת?
כשהסכך אינו גבוה י׳, הסוכה פסולה. אך אם חקק באמצע הסוכה שטח עמוק כך שבמקום החקק הסכך גבוה י׳, לעתים כשר. מחלוקת הפוסקים בעניין, ובירור דין ״לבוד״.
מדוע סוכה כשרה כשהמחיצות לא מגיעות לסכך? האם ניתן לראות מחיצות בית כ"ממשיכות כלפי מעלה" ומהוות דפנות לסוכה על הגג?
סוכה ש"חמתה מרובה מצילתה", פסולה. האם הכוונה לשטח הסכך או שטח הצל בארץ? מה הדין כשחמתה שווה לצילתה, ומה בכלל שורש הפסול?
סיכום מחלוקות בית שמאי ובית הלל – בעניין גודל הסוכה ובעניין אכילה בסוכה כששולחנו מחוץ לסוכה – ופסיקת ההלכה כבית שמאי
סיכום הדעות בגמרא בעניין הטעם לפסול סוכה מעל עשרים אמה ופסיקת ההלכה על פי השו"ע
Made by: kobish.com